Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/166 (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Tamamlanması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Uzaması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Yeni e-Beyan Sistemi Hakkında Duyuru (21.03.2024)      SGK Genel Yazı: 5510 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin Beşinci Fıkrası Uygulaması (12.03.2024)      Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu Kararı (E: 2023/4, K: 2023/6) (12.03.2024)      5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 89 uncu Maddesinin İkinci Fıkrasına Göre Uygulanan Gecikme Cezası Oranının Yeniden Belirlenmesine İlişkin Karar (Karar Sayısı: 8256) (12.03.2024)      Bazı Nace Kodlarında Güncelleme Yapıldı (07.03.2024)      Şubat Ayı SGK Bildiriminde Dikkat Edilecek Hususlar (07.03.2024)      Geri Kazanım Katılım Payına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (06.03.2024)      İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (05.03.2024)      SGK Genelgesi 2024/3 - Asgari Ücret Desteği (01.03.2024)      Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2008-32/34)’De Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2024-32/69) (28.02.2024)      İşsizlik Sigortası Fonu Gelirlerinin, 4447 Sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun 48 inci Maddesinin Yedinci Fıkrasında Belirtilen Amaçlar İçin Kullanılacak Oranının Artırılmasına İlişkin Karar (Karar Sayısı: 8188) (23.02.2024)      Merkezî Yönetim Muhasebe Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (23.02.2024)      E-Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ Taslağı (21.02.2024)      Menkul Sermaye İradı Rehberi (21.02.2024)      SON DAKİKA: Enflasyon Düzeltmesi Sirküleri Yayımlandı (20.02.2024)      İşletme Hesabı Esasına Göre Defter Tutan Mükellefler İle Serbest Meslek Erbaplarında Amortisman Düzeltmesi (20.02.2024)      Kira Ödeyen Değerli Vatandaşlarımıza Duyuru (20.02.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Bağımsız denetimde müşteri kabulü 1 (yazı)

Bağımsız Denetim konusu her yıl biraz daha düzene girmekte, piyasa tarafından da kabul görmektedir. Bağımsız Denetimi düzenleme konusunda yetkilendirilen KGK kurumu, yaptığı düzenlemelerle konunun kamu oyu tarafından daha fazla kabul görmesini sağlamaktadır. Bağımsız denetimin olmazsa olmazı ve başlangıcı müşteri kabulü politikasıdır. Müşteri kabulü Türkiye Denetim Standartlarının BDS 210 sayılı Bağımsız Denetim Sözleşmesinin şartları üzerinde anlaşmaya varılması standardında düzenlenmiş olup söz konusu standardın son sürümü 01.01.2018 tarihi ve sonrasındaki hesap dönemlerinde uygulanmak üzere 06.06.2018 tarih ve 30443 (M) sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Standart 30 sahifeye yakındır ve tanımlar, denetimin ön şartları, anlaşmaya varılması, değişiklikler, bağımsız denetim sözleşmesi örneği ve genel amaçlı çerçevelerin kabul edilebilirliğinin belirlenmesi gibi konuları açıklamakta ve kapsamaktadır. Her ne kadar Türk Ticaret Kanunu, kurumların bilançolarının 31 Mart tarihine kadar tamamlanmasından bahsetmekte ise de, ülkemizde buna pek uyulamamaktadır. Sonuç olarak, özellikle her yıl haziran ayından sonra yapılan genel kurullarda bağımsız denetim kuruluşları seçilmekte ve sözleşmeler bu tarihten sonra yapılabilmektedir. Bu yazımda BDS 210 standardından yararlanarak yaptığımız bir takım çalışmaları okuyucularımın istifadelerine sunmak istiyorum. Bu yazım ve ekleri sadece bir örnektir. El elden üstündür. Bizim atladığımız, eksik düşündüğümüz veya eksik hazırladığımız bir çalışma olabilir, bu sebeple bağımsız denetim standardından ve yazılarımızdan yararlanarak daha iyisinin hazırlanabileceğini de düşünmekteyiz. Kopyalamak değil, üzerinde çalışarak daha iyisini yapmak esastır. Şimdi bir müşteriyi ele alalım ve BDS 210'a göre bir çalışma ile anlaşmaya varmak için örnekleri yapalım. Müşteri için bir kabul tutanağı yapılır. Bu kabul tutanağının ekleri düzenlenerek böylece çalışma kağıtları da tamamlanmış olur. Örneklerde bazı sayfalarda sonuna kadar örnek verilmemiştir. Siz okuyucuların bunu da göz önünde bulundurması gerekir. 

Tarih: 28.12.2018
MÜŞTERİ KABUL TUTANAĞI
Konu: Potansiyel müşterinin tanınması ve müşteri kabul politikasına uygunluğu.
????????.. Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile yapılan ön görüşmeler ve önceki dönemlere ait mali verilerinin incelenmesi neticesinde işletmenin risk seviyesinin düşük olduğu kanaatine varılmıştır.
Ayrıca adı geçen işletmenin, firmamızın genel kabul görmüş denetim ilkelerine ve kalite standartlarına uygun şekilde belirlenen müşteri kabul politikasına uygun olduğu görülmüştür.
Yukarıda belirtilen konulara ilişkin oluşturulan çalışma kağıtları ektedir.
Ekler:
1- İşletmenin Tanınması
2- Müşteri Kabul Formu
3- Müşteri Kabul Politikasına Uyum


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com