Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunun 22/04/2024 Tarihli ve 75935942-050.01.04-[01/23521] Sayılı Kararı (25.04.2024)      Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunun 22/04/2024 Tarihli ve 75935942-050.01.04-[01/23520] Sayılı Kararı (25.04.2024)      Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunun 22/04/2024 Tarihli ve 75935942-050.01.04-[01/23519] Sayılı Kararı (25.04.2024)      SGK DUYURU: 2024/Şubat Dönemi SGK Prim Borçlarının Kdv Mahsubu İle 26/04/2024 Tarihine Kadar Ödenebilmesi (18.04.2024)      5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu Sirküleri / 65 Yayınlandı (18.04.2024)      Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Seri No: 51) Taslağı (16.04.2024)      Sanayi Siciline Kayıtlı Firmalar Yıllık İşletme Cetvelini 30.04.2024 Tarihine Kadar Vermeleri Gerekir (15.04.2024)      Bağımsız Denetime Tabi Şirketlerin Belirlenmesine Dair Cumhurbaşkanı Kararında Yapılan Değişiklikler (08.04.2024)      Gelir Vergisi Beyanında Son Gün Bugün (5 Nisan 2024) (05.04.2024)      GİB E-Beyanname: 03.04.2024 Hizmet Vergisi Beyannamesi (Banka Muameleleri Vergisi) Mükelleflerine Önemli Duyuru (04.04.2024)      Reeskont İşlemlerinde Uygulanacak İskonto Faiz Oranları Artırıldı (03.04.2024)      GİB E-Beyanname Duyuruları (02.04.2024)      SGK Genelgesi 2024/4 - 2013/11 sayılı Genelgede değişiklik hk. (29.03.2024)      VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/166 (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Tamamlanması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Uzaması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Yeni e-Beyan Sistemi Hakkında Duyuru (21.03.2024)      SGK Genel Yazı: 5510 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin Beşinci Fıkrası Uygulaması (12.03.2024)      Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu Kararı (E: 2023/4, K: 2023/6) (12.03.2024)      5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 89 uncu Maddesinin İkinci Fıkrasına Göre Uygulanan Gecikme Cezası Oranının Yeniden Belirlenmesine İlişkin Karar (Karar Sayısı: 8256) (12.03.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


KDV DE DEĞİŞİKLİKLER YAPILMALI MI?

 

Bursa, 21.Temmuz.2017
 
KDV DE DEĞİŞİKLİKLER YAPILMALI MI?
 
                20.Temmuz.2017 tarihinde hükümette büyük değişiklikler oldu. Bazı bakanlar değişti. Bursa’dan yeni bir başbakan yardımcısı da çıktı. Maliye Bakanı Sayın Naci Ağbal, yerini korudu. Bu demektir ki Maliyenin plan ve projeleri, görevi devam eden sayın bakanın düşünceleri doğrultusunda devam edecek.
                Maliye’nin bizim bildiğimiz devam eden projeleri nelerdi? Bir bakalım?
1.     Vergi Usul kanununun yenilenmesi
2.     Gelir Vergisi Kanununun yeniden yazılması
3.     Özellikle Katma Değer Vergisinde ekonomiyi rahatlatacak düzenlemeler
 
Sadece bu 3 yasada yapılabilecek düzenleme ve değişiklikler bile Türk Ticaret alemi ve vergi sistemi için çok ama çok önemli düzenlemelerdir. Yıllardır bu çalışmalar devam etmektedir. İnşallah bu dönemde sonuçlanır diyorum.
Özellikle bu yasalarla ilgili olarak yapılan değişiklikler torba yasalar halinde getirilmekten vazgeçilmesi çok önemlidir. Bırakın ilgilileri, ticaret alemini, biz; meslek mensupları bile torba yasaların maddeleri arasında beyazlamadan kalmış, dökülmeden başımızı süsleyen saçlarımızı yolmaktan ne yapacağımızı bilemez hale geldi. Ne olur torba yasalardan vazgeçelim diyorum.
Vergi usul kanunu ve gelir vergisi kanunu değişiklikleri için çalışmalar yıllardır devam etmekte olup bu yasaların değişmesi daha uzun zaman alacaktır diye düşünüyorum. Bu sebeple yazımda Vergi Usul Kanunu ve Gelir Vergisi kanunu ile ilgili fikirler ileri sürmeyeceğim.
Ancak, gerek ticaret alemini, gerek ihracatçı ve imalatçıları ve gerekse biz meslek mensuplarını çok yakından ilgilendiren yasa Katma Değer Vergisi yasasıdır. Herkes tarafından bilindiği gibi Katma Değer Vergisi çıkarken, bir çok dolaylı vergi kaldırılmış yerine Katma Değer vergisi konmuştur. Katma Değer Vergisi tam bir dolaylı vergidir. Aslında, üretim ve ticareti esas alan, katma değer üzerinden alınan bir vergi olduğu halde, ülkemizdeki kayıtdışı ekonomi ve evrak düzenine uyulmamasından dolayı maalesef adaletsiz bir vergi haline gelmiştir.
Bir kere, dünyada Katma Değer Vergisi, eğer mükellefin üzerinde kalmışsa en kısa zamanda mükellefe iade edilmesi gereken bir vergi iken Türkiye’de iade edilmemesi için özel önem sarfedilen bir vergi halindedir.
İhracatçılar açısından Katma Değer Vergisi o kadar önemli bir finansman kaynağıdır ki ama maalesef, bürokrasi KDV iadesinde de çıkardığı zorluklarla gerek ihracatçıyı ve gerekse de meslek mensuplarını çok üzmektedir.
Katma değer vergisi iadesinde yüklenilen KDV tablosu konusu,
İhraç kaydıyla satışlarda Diib kapsamındaki satışlardan dolayı yüklenilen KDV konusu
Normal ihracatta DİİB kapsamı hammadde kullanıyorsanız iade konusu
Sayılabilecek çok ama çok konular var, Bu pürüzlerin en kısa zamanda düzeltilmesi gerekiyor.
Gelelim, bazı önemli KDV konularına:
1.     Kafa karıştıracak kadar çok sayıda ve değerde KDV oranları yanlıştır. Bilindiği gibi vergiler, ADİL, SADE, BASİT, AÇIK VE ANLAŞILIR OLMALIDIR. Neticede KDV oranı da bir nevi dolaylı vergidir ve dolaylı vergiler adaletsiz vergilerdir. Ancak, bütün dünyada tatbik edilen bir vergi olduğu için ülkemizde de tatbik edilecektir, nitekim tatbik edilmektedir de ama bunu adaletli bir vergi haline getirelim.
2.     Son yıllarda özellikle ihracatın artması ve kayıt dışı ekonominin ortadan kalkmaya başlaması, elektronik devlet sistemine geçilmesi gibi düzenlemeler sonucunda bütçe açıkları azalmaktadır. Öyle ise dolaylı vergilerin adaletsizliğini azaltmak için KDV oranlarında yeni düzenlemeler kaçınılmazdır.
3.     Önerilerimiz:
a.     Genel KDV oranı %10
b.     Gıda maddeleri, kitap, gazete, kültür ürünleri , 100 m2. Ye kadar konut %1
c.      Sanayi hammaddeleri (pamuk, demir çelik vs. gibi) %8
d.     Lüks tüketim maddeleri, konutlar ve diğer lüks maddeler (otomobil, yat, kotra) %20
e.     İthalatı özel gümrük kapılarından yapılan madde ve malzemeler (Ağrı dağı kapısı, Erciyas dağı kapısı, Cilo ve buzul dağı kapısı gibi) %30
 
Mümkün olduğu kadar sade, basit ve açık hükümler ortaya konmalı, ihraç kaydı ile satışlar ve diibli işlemler çok daha basit ve detaylı olarak açıklanmalıdır.
İnşallah KDV konusunda tatmin edici bir çalışma yapılır .
                                                                                                             
Cevdet Akçakoca
Bağımsız Denetçi
Yeminli Mali Müşavir

                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com