Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  SGK DUYURU: 2024/Şubat Dönemi SGK Prim Borçlarının Kdv Mahsubu İle 26/04/2024 Tarihine Kadar Ödenebilmesi (18.04.2024)      5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu Sirküleri / 65 Yayınlandı (18.04.2024)      Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Seri No: 51) Taslağı (16.04.2024)      Sanayi Siciline Kayıtlı Firmalar Yıllık İşletme Cetvelini 30.04.2024 Tarihine Kadar Vermeleri Gerekir (15.04.2024)      Bağımsız Denetime Tabi Şirketlerin Belirlenmesine Dair Cumhurbaşkanı Kararında Yapılan Değişiklikler (08.04.2024)      Gelir Vergisi Beyanında Son Gün Bugün (5 Nisan 2024) (05.04.2024)      GİB E-Beyanname: 03.04.2024 Hizmet Vergisi Beyannamesi (Banka Muameleleri Vergisi) Mükelleflerine Önemli Duyuru (04.04.2024)      Reeskont İşlemlerinde Uygulanacak İskonto Faiz Oranları Artırıldı (03.04.2024)      GİB E-Beyanname Duyuruları (02.04.2024)      SGK Genelgesi 2024/4 - 2013/11 sayılı Genelgede değişiklik hk. (29.03.2024)      VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/166 (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Tamamlanması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Uzaması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Yeni e-Beyan Sistemi Hakkında Duyuru (21.03.2024)      SGK Genel Yazı: 5510 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin Beşinci Fıkrası Uygulaması (12.03.2024)      Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu Kararı (E: 2023/4, K: 2023/6) (12.03.2024)      5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 89 uncu Maddesinin İkinci Fıkrasına Göre Uygulanan Gecikme Cezası Oranının Yeniden Belirlenmesine İlişkin Karar (Karar Sayısı: 8256) (12.03.2024)      Bazı Nace Kodlarında Güncelleme Yapıldı (07.03.2024)      Şubat Ayı SGK Bildiriminde Dikkat Edilecek Hususlar (07.03.2024)      Geri Kazanım Katılım Payına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (06.03.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


Tüketici Dernekleri ve Kredi Kartı Ücretleri (1)

Bursa; 10.10.2007                                                                                                                                           

Tüketici Dernekleri ve Kredi Kartı Ücretleri(1)

 

   Oh; nihayet benim de başıma geldi. Ben de kredi kartzede oldum. Bankazede oldum. Nasıl mı oldu? Hikaye aşağıda. Görün, ibret alın ve tedbir alın.

 

   A- Banka hesap işletim ücreti komedisi;

 

   Ülkemizin sayılı bankalarından biri ile yıllardır çalışmaktaydım. Bu arada 2006 yılı içinde şubeye yeni bir müdür gelmişti. Firmanın da çek karnesi bitmiş. Bir çek karnesi istedim. Karşılık olarak bana imzalanmak üzere yeni bir sözleşme ve bir çok belge gönderdiler. Tabii ki imzalamadım. Çek karnesini de almadım.

 

   Bir gün, bir telefon. Banka müdürü telefonda. Otoriter bir sesle; yarın sabah 9’da bankaya onunla konuşmaya gelmemi söyledi. Emretti mi desem acaba. Telefonu kapattıktan sonra aşağı yukarı bir (10) dakika güldüm.

 

   Ertesi sabah saat 9’da bankaya uğradım. Beni bekletmeye çalışanlara ise bayramlık suratımı gösterdikten sonra Müdür beyin odasına vasıl oldum. (Ulaştım). Beyefendiye çay söylemesi gerektiğini hatırlattım. Yeni herhangi bir belge imzalamayacağımı, senelerdir o banka ile çalıştığımı ve bu tavrı karşısında bankasındaki hesaplarımı azaltabileceğimi hatırlattım. Beyefendi pek fütursuz bir tavırla ne istersem yapabileceğimi belirtti. Tabii ki ertesi gün bankadaki hesaplar en az bakiyeye indi.  AA! birde ne göreyim. O andan itibaren bütün hesaplara aylık işletim ücretleri tahakkuk etmeye başlamasın mı?

 

   Bankaya, bu yaptıkları işlemin yanlış olduğunu hatırlattım. Sonuç: Kesinti devam etti.

 

   Bu durumda, bana göre ne yaptığını bilmeyen, bana karşı çirkin davranışta bulunduğunu varsaydığım bu banka müdürü ile uğraşmanın alemi yoktu. Yazılı dilekçe ile önce şubeden bu hesap işletim ücretlerini istedim. Tabii, verilmediğine dair cevap bile yazmadılar.

 

   Böylece

 

   1- Önce bankadaki bütün hesaplarımı kapattım. 

   2- Sonra da Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına başvurdum. Form dilekçeyi doldurdum. Olayı, dilekçede anlattım, yazışmaları ve banka cüzdan fotokopilerini ekledim.

   3- Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı bana verdiği cevapla toplantı gününü belirtti. Ayrıca ilgili bankaya da toplantı gününü bildirdi ve yazılı savunma istedi.

   4- Sonuç: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti 04/05/2007 tarihli müracaatımı inceleyip karşı tarafla toplantı da yaptıktan sonra 21/06/2007 tarihinde aşağıdaki şekilde karar verdi.

 

   KARAR: Tüketicinin şikayeti ile dosya içerisinde mevcut belgeler incelendi, şikayete konu işletim ücretini tahsil eden bankanın buna dair yasal dayanağını gösterir herhangi bir belge mevcut bulunmadığından tüketicinin talebinin kabulü ile tahsil edilen ..........YTL’nin tüketiciye iadesine itiraz yolu açık olmak üzere oybirliği ile karar verilmiştir.

 

   Banka, bu karar üzerine hesap işletim ücretlerini ayrıca karar konusu olmadığı halde şirket hesap işletim ücretlerini de iade etmiş ve bu arada kredi kartı ücretini de almaktan vazgeçmiştir.

 

   Ancak, beni ve firmamı kaybetmiştir.  

   

Yeminli Mali Müşavir

 Cevdet Akçakoca


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com