Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunun 22/04/2024 Tarihli ve 75935942-050.01.04-[01/23521] Sayılı Kararı (25.04.2024)      Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunun 22/04/2024 Tarihli ve 75935942-050.01.04-[01/23520] Sayılı Kararı (25.04.2024)      Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulunun 22/04/2024 Tarihli ve 75935942-050.01.04-[01/23519] Sayılı Kararı (25.04.2024)      SGK DUYURU: 2024/Şubat Dönemi SGK Prim Borçlarının Kdv Mahsubu İle 26/04/2024 Tarihine Kadar Ödenebilmesi (18.04.2024)      5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu Sirküleri / 65 Yayınlandı (18.04.2024)      Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Seri No: 51) Taslağı (16.04.2024)      Sanayi Siciline Kayıtlı Firmalar Yıllık İşletme Cetvelini 30.04.2024 Tarihine Kadar Vermeleri Gerekir (15.04.2024)      Bağımsız Denetime Tabi Şirketlerin Belirlenmesine Dair Cumhurbaşkanı Kararında Yapılan Değişiklikler (08.04.2024)      Gelir Vergisi Beyanında Son Gün Bugün (5 Nisan 2024) (05.04.2024)      GİB E-Beyanname: 03.04.2024 Hizmet Vergisi Beyannamesi (Banka Muameleleri Vergisi) Mükelleflerine Önemli Duyuru (04.04.2024)      Reeskont İşlemlerinde Uygulanacak İskonto Faiz Oranları Artırıldı (03.04.2024)      GİB E-Beyanname Duyuruları (02.04.2024)      SGK Genelgesi 2024/4 - 2013/11 sayılı Genelgede değişiklik hk. (29.03.2024)      VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/166 (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Tamamlanması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Uzaması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Yeni e-Beyan Sistemi Hakkında Duyuru (21.03.2024)      SGK Genel Yazı: 5510 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin Beşinci Fıkrası Uygulaması (12.03.2024)      Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu Kararı (E: 2023/4, K: 2023/6) (12.03.2024)      5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 89 uncu Maddesinin İkinci Fıkrasına Göre Uygulanan Gecikme Cezası Oranının Yeniden Belirlenmesine İlişkin Karar (Karar Sayısı: 8256) (12.03.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


85 SAYILI K.D.V. GENEL TEBLIGI

Bursa, 13 ;Eylül
KATMA DEGER VERGISI KANUNU VE TEMINAT UYGULAMALARI

3065 Sayili Katma Deger Vergisi çiktiginda 61 maddeden mütesekkil kisa, öz, basit anlasilir bir vergi kanunu ile karsilastik. Böylece çikarilan 1 no.lu teblig ile kanun kisa zamanda ve verimli sekilde uygulandi. Kanun, dünyanin hiçbir ülkesinde olmayacak kadar kisa bir sürede benimsendi ve hemen hemen hiçbir zorluk çikmadan uygulama basarili bir sekilde oturdu.
Daha sonra ,23 sayili genel teblig, ihracat islemlerini ve ihracatta Katma Deger Vergisi olgusunu düzenlemistir. Yine , gelismeler sonucunda 38 sayili Katma Deger Vergisi genel tebligi ile iade ve mahsup islemleri, sahte veya muhteviyati itibariyle yaniltici belge düzenleyen ve kullananlarin durumu, bunlardan mal ve hizmet alanlarin durumu, verilecek teminatlarin nisbetleri düzenlenmistir.

Daha sonra, ayni konularda 56-64-80 ve 82 sayili tebliglerle ayni konuda bir takim degisiklikler yapilmistir. Ayrica, müteselsil sorumluluk konusunda
Da 70 sayili Katma Deger Vergisi genel tebligi yayimlanmistir.

Bu tebligler, hepsi birbirine atif yapan ve anlasilmasi , uygulanmasi zor, tereddüt getiren bir takim metinler haline gelmistir.
Mesela:
82 sayili tebligdeki bazi ifadeleri aynen alalim.

80 Seri no.lu Katma Deger Vergisi Genel Tebliginin
2. maddesinde belirtilen nedenlerle incelenen dönem için verilen 4 kat teminat inceleme sonucuna göre çözülecektir. Bir kat teminatlar ise yeminlimali müsavir raporuna göre çözülebilecek, teminat verilmemis olmasi halinde yeminli mali müsavir raporuna göre iade yapilabilecektir.

3. maddesinde belirtilen durumdaki mükelleflerin olumsuz tesbitlerin olmadigi dönemlere iliskin iade talepleri yeminli mali müsavir raporuna göire yeyerine getirilebilecek, teminat karsiligi iade alinmissa verilen teminatlar yeminli mali müsavir raporlarina göre çözülebilecektir.

Daha bunun gibi birçok ibare ve ifadeler, saglikli bir sonuca varmayi önlemektedir.
Bir tebligi okudugunuzda, sahte veya muhteviyati itibariyle 5 sene önce yaniltici belge kullanan birinin sadece o döneme ait teminat verecegi, daha sonra böyle bir sorumlulugu olmadigi düsünce ve kanaatine variyorsunuz. Fakat , tatbikata bakiyorsunuz, tatbikatçilar sizin kanaatinizin aksi kanaatte. Netice olarak , ihracatçinin Katma Deger Vergisi iadeleri, hemen hemen hiç sorumlulugu olmadigi halde gecikiyor, birçok zaman kaybi oluyor. Teminatlar bir kat mi, 4 kat mi, 2 kat mi bir çok yorumlarla karsilasiyor ve sonuca varamiyorsunuz.

O halde ne yapmali?

Bence, eskiye ait bütün bu tebligler iptal edilmeli. Ihracat ve Katma Deger Vergisi ile ilgili her türlü konuyu içeren bir teblig, mahsup islemleri ile ilgili bir teblig, Teminatlari ve sahte ve ya yaniltici belge kullananlarla ilgili bir genel teblig hazirlanmali ve bütün sorunlar çözülmelidir. Bu tebligler, bugüne kadar olan uygulama, danistay karari, mukteza ve özelgeleri göz önüne alarak hazirlanmalidir.

BENCE YENI VE AÇIKLAYICI GENEL TEBLIGLERIN BIR AN ÖNCE DÜZENLENEREK ESKI TEBLIGLER IPTAL EDILMELIDIR.

CEVDET AKÇAKOCA
YEMINLI MALI MÜSAVIR


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com