Ana Sayfa Yap         Sık Kullanılanlara Ekle           İletişim    

  SGK DUYURU: 2024/Şubat Dönemi SGK Prim Borçlarının Kdv Mahsubu İle 26/04/2024 Tarihine Kadar Ödenebilmesi (18.04.2024)      5520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu Sirküleri / 65 Yayınlandı (18.04.2024)      Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Seri No: 51) Taslağı (16.04.2024)      Sanayi Siciline Kayıtlı Firmalar Yıllık İşletme Cetvelini 30.04.2024 Tarihine Kadar Vermeleri Gerekir (15.04.2024)      Bağımsız Denetime Tabi Şirketlerin Belirlenmesine Dair Cumhurbaşkanı Kararında Yapılan Değişiklikler (08.04.2024)      Gelir Vergisi Beyanında Son Gün Bugün (5 Nisan 2024) (05.04.2024)      GİB E-Beyanname: 03.04.2024 Hizmet Vergisi Beyannamesi (Banka Muameleleri Vergisi) Mükelleflerine Önemli Duyuru (04.04.2024)      Reeskont İşlemlerinde Uygulanacak İskonto Faiz Oranları Artırıldı (03.04.2024)      GİB E-Beyanname Duyuruları (02.04.2024)      SGK Genelgesi 2024/4 - 2013/11 sayılı Genelgede değişiklik hk. (29.03.2024)      VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/166 (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Tamamlanması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Elektronik Belge Sistemlerinde Yapılacak Planlı Bakım Çalışmasının Uzaması Hakkında Duyuru (28.03.2024)      Yeni e-Beyan Sistemi Hakkında Duyuru (21.03.2024)      SGK Genel Yazı: 5510 Sayılı Kanunun 21 inci Maddesinin Beşinci Fıkrası Uygulaması (12.03.2024)      Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu Kararı (E: 2023/4, K: 2023/6) (12.03.2024)      5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 89 uncu Maddesinin İkinci Fıkrasına Göre Uygulanan Gecikme Cezası Oranının Yeniden Belirlenmesine İlişkin Karar (Karar Sayısı: 8256) (12.03.2024)      Bazı Nace Kodlarında Güncelleme Yapıldı (07.03.2024)      Şubat Ayı SGK Bildiriminde Dikkat Edilecek Hususlar (07.03.2024)      Geri Kazanım Katılım Payına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (06.03.2024)     

HAVA DURUMU

MAKALELER


YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERLE SÖZLEŞME ZAMANI

Bursa; 04.01.2007                                    

 

 

YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERLE SÖZLEŞME ZAMANI

 

 

   Her yıl Ocak ayı geldiğinde mükellefler bir yıl öncesinin hesaplarını kapatırken yeni yıl için de birtakım hazırlıklar yaparlar.

 

   Günümüzde, mali konular devamlı öne çıkmaktadır. Üretim esastır, ancak hesapların, maliyetlerin, finansmanın takibi ise çok daha önemlidir. İşte burada muhasebe bilimi ortaya çıkmakta ve Devlet – mükellef ilişkisinde muhasebe, elektronik sistemlerin gelişmesi ile daha da önem kazanmaktadır.

 

   Ülkemiz, devlet mükellef ilişkilerinde dünyaya örnek olacak şekilde bir sistem kurmuştur. Yeminli Mali Müşavirlik müessesesi.  Her ne kadar sistem kurulmuşsa ve bütün dünya tarafından ilgi ile izlenerek örnek alınmaya çalışılmakta ise de ülkemizdeki kayıtdışı ekonomi sebebiyle tam fonksiyonlarını ifa edememektedir. Devletin denetim birimleri bazen Yeminli Mali Müşavirlik müessesesini desteklemekte, umumiyetle de kösteklemektedir.

 

   Yeminli Mali Müşavirlik müessesesi desteklense de kösteklense de Vergi Usul Kanununun mükerrer 227 inci maddesinde düzenlenmiş ve bugüne kadar genel olarak hem devlet, hem de mükellef için verimli olmuştur. İlgili kanun maddesine göre Yeminli Mali Müşavirlerle tam tasdik sözleşmesi yapmayan mükellefler öncelikli olarak kontrol edilecektir.

 

   Yıllık beyannamelerini Yeminli Mali Müşavirlere tasdik ettirmek zorunda olan mükellefler, 2006 yılında aktif toplamı 3.560.000 YTL’nı ve cirosu ise 7.120.000 YTL’nı aşanlardır.

 

   Kimler ve Neden Yeminli Mali Müşavirlerle sözleşme yapmalıdır?

 

   Kimler ve neden sorularının cevabını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

 

   a) Devletle anlaşmazlık istemeyen

   b) Hesaplarının doğru sonuçlar vermesini isteyen

   c) Verimli sonuçlar isteyen

   d) %100 yasalara uygun çalışmak isteyen

   e) Yasalar çerçevesinde büyümek isteyen Mükellefler Yeminli Mali Müşavirlerle tam tasdik sözleşmesi yapmalıdırlar.

 

   İyi bir Yeminli Mali Müşavirle sözleşme yapan mükellef

 

   a) Devletle ilişkilerinde kendinden daha emin olacaktır.

   b) Hesapları devamlı kontrol altında olacak, yanlış ihtimali azalacaktır.

   c) Maliyet ve başabaş noktası analizleri, satış takibi, mali tahlil, yatırım takibi ve kararları için uygun veriler her zaman elinin altında olacaktır.

   d) Kayıtdışılık ortadan kalkacağı için gerek devletle ilişkilerinde ve gerekse piyasa ile ilişkilerinde başka bir düşüncesi olmayacak ve mükellef işine odaklanarak verimli sonuçlar elde edecektir.

 

   Yeminli Mali Müşavirlerle sözleşme yapan mükellef vergi kaçırmayı düşünmemeli, hesapları doğru sonuçlar verince yapılacak mali tahlillerle doğru kararlar alabileceğini bilmelidir.

 

   Vergi kaçırma yerine yasalara uygun olarak vergiden kaçınma söz konusu olacaktır.

 

   İşte bu sebeplerden YMM’lerle sözleşme yapılmalıdır.

 

   Yeminli Mali Müşavirlerin Maliye Bakanlığınca her yıl belirlenen bir asgari ücret tarifesi bulunmaktadır.  Gerek mükellefler ve gerekse Yeminli Mali Müşavirler bu asgari ücret tarifesine uymalıdır.

 

   Son zamanlarda ücret tarifesine uyulmadığına dair duyumlar alınmaktadır. Yasaya uymayı ve modern işletmecilik usullerini esas alan Yeminli Mali Müşavirliklerin ve modern işletmeci mükelleflerin yasaya aykırı ve etik olmayan yollara başvuracağını zannetmiyoruz.

 

   Sonuç olarak, Yeminli Mali Müşavirliklerle yasaya uygun sözleşmeler yapılmasını tavsiye ediyoruz.

 

 

 

 

CEVDET AKÇAKOCA

YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR


                             

AKÇAKOCA Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti.

Adres:      Kükürtlü Mh. 3. Kardelen Sokak, Yıldız Apt. Sitesi Yıldız Apt. Blok No. 2A Osmangazi/Bursa

                 
29 Ekim Mah. Muammer Aksoy Cad. Kirmikil İş Merkezi No:26 /18 ve 22 Nilüfer /Bursa

Tel:           (0224) 233 28 20

E-Posta:   cevdeta@cevdetakcakoca.com  -   akcakoca@superonline.com



Her hakkı saklıdır. 2010 www.akcakocaymm.com.tr

Web Tasarım   
www.MuhasebeTR.com